Maak kennis met:
Marlou

Marlou werkt sinds 2 jaar als vestigingsmanager op locatie Windesheim. Ze vind het leuk om op haar locaties de verbindende factor te zijn en uiteraard zorgt zij ervoor dat alles op rolletjes loopt. Marlou kan helemaal zichzelf zijn op haar werk, haar deur staat altijd open!

Wie ben je en wat doe je bij Compass Group?

Ik ben Marlou Meijer zu Schlochtern en sinds 2 jaar werkzaam bij Compass Group als Vestigingsmanager van de locatie Windesheim voor de locaties Zwolle en Almere. Ik ben verantwoordelijk voor het financiële resultaat van het contract en daarnaast stuur ik mijn management- en banqueting team aan.  Ook heb ik regelmatig overleg met mijn opdrachtgever over de invulling van het contract. Bij drukte help ik natuurlijk ook gewoon mee op de werkvloer.

Kun jij jezelf zijn op je werk?

Ik kan 100% mezelf zijn op mijn werk. En ik vind het ook belangrijk dat al mijn medewerkers dat kunnen zijn. Ze kunnen altijd naar mij toekomen als ze vragen hebben of ergens mee zitten. Mijn deur staat altijd open voor ze.

Wat maakt Compass Group voor jou een goede werkgever?

De sfeer tussen mijn collega’s onderling is heel prettig en fijn. Daarnaast de ondersteuning die ik krijg vanuit het Servicekantoor en de open sfeer die daar heerst heel erg fijn. Iedereen daar is bereid om je te helpen ook al zit ik in Zwolle en het Servicekantoor in Amsterdam. Je voel je er ook altijd meteen welkom. Je merkt dat iedereen gelijk is en er wordt goed geluisterd en met je meegedacht.

Wat vind je leuk aan je werk?

Dat het zo afwisselend is. De ene keer ben ik events voor open dagen aan het voorbereiden, en de andere keer weer een nieuw vegetarisch banquetingboek aan het opstellen. Verder vind ik het voeren van de ontwikkelgesprekken met mijn medewerkers erg leuk om te doen, zo weet ik beter wat ze willen en waar ik ze in kan ondersteunen. Ik vind het leuk om ervoor te zorgen dat de communicatie tussen de verschillende outlets soepel en prettig verloopt. Ik ben daarin de verbindende factor. Toen ik begon, net na Corona, moesten  mensen weer aan elkaar en het samenwerken wennen. Ik mocht daaraan werken en heb een training gegeven om het teamgevoel weer terug te krijgen. Mijn team was blij en dat gaf me energie. Ik ben trots op wat we samen hebben bereikt en hoe ze zijn omgegaan met de veranderingen na Corona. Ik hou er ook van om de boel te organiseren en structuur te brengen, om vanuit chaos rust te creëren.

Wat wil je nieuwe collega’s nog meegeven?

Zorg dat je een buddy vind in de organisatie die al langer bij de organisatie werkt. Die kan je helpen met het wegwijs worden binnen de organisatie. Gelukkig is er ook het handige boekje "Een Geweldige Start" waar veel informatie in staat voor nieuwe collega’s. De branche verandert, wat het werk nog leuker maakt. Er is meer focus op gastvrijheid en service. Traditionele catering wordt minder belangrijk, waardoor we meer contact hebben met onze gasten, in mijn geval de studenten. Zo kunnen we nog beter inspelen op hun wensen.

Als eerste de laatste vacatures in jouw mailbox?

Stel nu een vacature alarm in!